Fysioterapi mod ondt i hovedet

Hovedpine er noget de fleste har oplevet på et eller andet tidspunkt i livet og for langt de fleste er det ganske uproblematisk forløb. De fleste tilfælde af hovedpine vil være noget der går over af sig selv uden at man behøver at opsøge læge, tage medicin eller modtage anden form for behandling.

Dog kan hovedpine for nogle være noget de oplever med hyppige mellemrum og i sjældne tilfælde udvikler hovedpinen sig til at være konstant. Der findes mange forskellige årsager til at man kan få hovedpine ligesom der findes rigtig mange forskellige typer af hovedpiner.

Faktisk mener nogle eksperter, at hvis man tæller alle undertyper af hovedpine med, så er der op mod 200 slags, hvilket gør det svært at navigere i. Heldigvis kan en fagperson med uddannelse på området skelne mellem de forskellige typer og identificere dem således man kan igangsætte den rigtige behandling.

En fysioterapeut med uddannelse på området vil, efter en grundig snak med dig omkring dine symptomer samt en dybdegående undersøgelse, kunne vurdere hvad man kan gøre i dit tilfælde.

For nogle typer af hovedpine er fysioterapi vejen til at komme af med smerterne eller mindske hyppigheden af episoderne uden yderligere udredning hos en læge. Specielt vil de hovedpinetyper der er forbundet med nakken (også kaldet nakkehovedpine), nakkens muskler eller kæbesmerter ofte reagere rigtig godt på fysioterapi, hvor man vil få en individuelt tilpasset behandling som passer til lige netop de symptomer vedkommende døjer med.

Kontakt os i dag via formularen!